måndag 18 juli 2011

Ett passande skick i en passande tid

Vi har haft besök i några dagar och således har jag inte haft möjlighet att blogga. För övrigt så har jag semester nu, varför allting tar lite längre tid. Idag ger jag er helt snabbt en duett som jag såg under ett besök i Enköping för några veckor sedan.

Om jag skulle äga en Duett så är detta just det skick jag skulle ha den i. Lagom sliten så att man vågar använda den till det den är ämnad; transporter av skrymmande föremål. Även om takräcket förmodligen aldrig skulle komma till användning så skulle det få vara kvar. Det är kronan på verket för denna den bruksigaste av bruksbilar, vem bryr sig om att den fördärvar den lilla aerodynamiken som fanns?

Nu ett snabbt sammandrag av bilen i siffror:
  • 1968
  • 7 ägare
  • (1? 2? 3?)9600 mil
Eftersom bilen stod i ett tidsmässigt matchande villaområde så kunde jag inte hålla mig från att redigera bilderna i Camera+. Om du har en iPhone så är denna app ett måste, inte minst eftersom denna fokuserar mycket snabbare än den inbyggda kameraappen. Filtret som jag har lagt på heter hipster, om ni undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar