onsdag 29 december 2010

Mera Tradera

Jag är av den bestämda uppfattningen att man som människa behöver laster för att inte bli odräglig. Alltsedan jag slutade snusa för snart två år sedan så har min (förutom moderata dryckesvanor) varit Tradera.
Lite för sent har jag insett att faran med auktioner är att jag mot slutet så gärna vill vinna att jag följer med allt för länge och i slutändan betalar alldeles för mycket för något jag egentligen inte vill ha. Speldjävulen sätter helt enkelt klorna i mig. Numera har jag dock lärt mig att tygla min entusiasm och bara ge mig in i budgivningar jag verkligen vill vinna. Under rubriken navelskådning presenterar jag här nedan de två senaste fynden från nämnda auktionssajt:

Objekt ett: Sportratt i läder från italienska tillverkaren Raid. I väntan på att någon ger mig en 370- eller 380-millimeters Momo Prototipo gratis så får denna duga. Den är ganska medfaren, men går nog att klä om och för hundra kronor plus frakt så får man vara nöjd. Hittar jag bara ett nav också så är saken biff.

Objekt två: Samlarkort från Hemmets Journal anno 1960. Det är roligt med samtida material, från när gamla bilar inte var gamla bilar utan nya bilar. Det är just vad det handlar om här, fem kort med färgbild på ena sidan och information på den andra. Som det ska vara alltså, och till ett nästan hutlöst lågt pris; 16 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar