tisdag 15 mars 2011

Stiliga stolar

Här ser ni mitt senaste tillskott till Porschen. Dessa stolar är standardstolar, och skiljer sig följaktligen en del från de sportstolar som sitter monterade nu, men de är i rätt färg och har det rätta (i mitt tycke jätteläckra) mönstret, pascha kallat.
Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska montera dem. Stolarna som sitter i bilen nu är visserligen rejält slitna och drar ner helhetsintrycket av inredningen, men de är mer skålade än dessa och mycket bekväma. Under min långresa till Norge i somras fick jag inte det minsta träsmak, ens efter nästan femtio mils körning.
Detta är något jag kan gå och grubbla på i väntan på att våren ska anlända. Under mitt Göteborgsbesök orkade temperaturen faktiskt upp till tio plusgrader, så det är nära nu...

2 kommentarer:

  1. Snygga stolar! Tur att man sitter på dem när man kör för hade man dem i synfältet skulle man nog bli lite snurrig.

    Själv måste jag fixa förarsätet i min bil då resårbanden under sitsen är slut. Nu känns det lite som att sitta på toaletten och köra...

    SvaraRadera
  2. Ja, pascha är nog ett av de mest psykedeliska mönster som någonsin använts i en bilinredning. Och definitivt i en tysk bilinredning! Men Porsche har en tradition av märkliga inredningar. Vem kan väl glömma sjuttiotalets skotskrutiga inredningar, eller nittiotalets mintgröna skinn? Det är alltid roligt med något som bryter av från de svarta skinnstolarna som vi normalt förknippar med tyska bilar.

    Ja, se till att fixa förarstolen. En 164 är ju en landsvägsätare av rang, så då får man se till att sitta bekvämt också!

    SvaraRadera