måndag 14 mars 2011

En pinfärsk laståsna

Jag är nu tillbaka från Göteborg. Resan har varit mycket givande, inte minst ur ett bilspotting-perspektiv. Jag har sett och fotat ett antal kul bilar som kommer komma er till gagn längre fram. Men jag ger er dock ett litet snabbt smakprov redan nu:

Som ni borde känna till vid det här laget så ligger tyngdpunkten för denna blogg någonstans mellan 60- och 80-tal. I kväll är det dock dags att flytta den mot nutiden och nästan in i framtiden, i och med att bilen som syns här nedan knappt har hunnit lanseras än.
Jag ger er den helt nya Saab 9-5 SportCombi:

Jag tycker den nya niofemman är en mycket stilig bil, med undantag för partiet runt de bakre hjulhusen. På sedanen gör de att bakhjulen ser alldeles för små ut, men jag kan rapportera att kombin är mera lyckad i det avseendet. Eftersom kombin kommer dominera försäljningen här i Sverige så kommer gatubilden bli lite vackrare än om alla skulle köpa sedanmodellen.

2 kommentarer:

  1. Jo den är ganska stilig, men jag tycker bakluckan och ljusarrangemanget är lite rörigt.

    Den ljusgröna Audin ser ju intressant ut, med de tidiga, utanpåliggande, dörrhandtagen...

    SvaraRadera
  2. Skarpsynt med Audin! Och ja, det kommer ett inlägg om den också längre fram.

    SvaraRadera