Denna bil kunde jag faktiskt ha blivit ägare till. Den kom ut på blocket ungefär samtidigt som jag, sittandes på min kammare i Norge, för första gången formulerade tanken "Nu när jag har pengar på fickan, är det inte dags att förverkliga barndomsdrömmen?". Jag ringde på annonsen, men köpte i slutändan den 911 jag nu är ägare till innan jag hann åka och titta på bilen som visas här.
Den är i ett fantastiskt tidstypiskt originalskick, heltigenom blå och den har t.o.m. Porsches originalmonterade kasettbandshållare kvar!
Jag träffade bilens nya ägare på Träffpunkt 80, och vi har kontakt emellanåt. Härförleden införskaffade han på Tradera något som ytterligare förstärker originaliteten; en Blaupunkt Köln-stereo som torde ha suttit monterad när bilen levererades till sin första ägare.
Skarpsynta läsare noterar att bilen saknar sargar till strålkastarna, men även sådana sitter monterade nu.
Jag kan även passa på att slå ett slag för den blogg som den nya ägaren driver. Den är väl värd att kika på, i synnerhet för er som intresserar er för Le Mans. Om jag inte är felinformerad så har denna bil t.o.m. fått agera färdmedel ner dit. Detta är helt enkelt ett praktexemplar som hamnat i helt rätt händer.
Den är i ett fantastiskt tidstypiskt originalskick, heltigenom blå och den har t.o.m. Porsches originalmonterade kasettbandshållare kvar!
Jag träffade bilens nya ägare på Träffpunkt 80, och vi har kontakt emellanåt. Härförleden införskaffade han på Tradera något som ytterligare förstärker originaliteten; en Blaupunkt Köln-stereo som torde ha suttit monterad när bilen levererades till sin första ägare.
Skarpsynta läsare noterar att bilen saknar sargar till strålkastarna, men även sådana sitter monterade nu.
Jag kan även passa på att slå ett slag för den blogg som den nya ägaren driver. Den är väl värd att kika på, i synnerhet för er som intresserar er för Le Mans. Om jag inte är felinformerad så har denna bil t.o.m. fått agera färdmedel ner dit. Detta är helt enkelt ett praktexemplar som hamnat i helt rätt händer.
Nämen en sån fin bil! :-)
SvaraRaderaMan tackar och bockar för de vänliga orden! Det stämmer att jag tog 911:an till Le Mans och den gick som en klocka hela vägen (tack och lov), alla 540 mil. Återresan gick bl a via Muséet i Stuttgart och vidare genom Rhendalen. Som långfärdsbil är den svårslagen. Totalt med jobbpendling och andra utflykter blev det 1700 mil i somras. Inte illa för en 28 år gammal bil. Ja, jag är nöjd med köpet!
Nu är det bara att hoppas på en tidig vår även om det ser rätt mörkt ut för närvarande...
1700 mil?! Jösses, själv lyckades jag skrapa ihop 530 genom några långturer...
SvaraRaderaJa, vi får hoppas på ett snabbt tillfrisknande från vintern, så bilarna kan dammas av för säsongen.