tisdag 24 maj 2011

Idag: ingen bilspotting, inga åsikter, ingenting.

Igår ägnade jag ett par-tre timmar med slang, svamp, bilschampo, sämskinn, polertrassel och vax åt att göra Porschen fin inför träffen i Habo på lördag. Dessutom gick jag rond nummer tre mot den trilskande stereon. Resultat? Blandad kompott. Bilen glänser vackert och efter ett par timmars vila så kunde jag slå in koden i stereon igen. Dessvärre var även denna kod fel, så nu är jag tillbaks på ruta ett igen. Dessutom glömde jag att ta en bild av den nytvättade, så ni får snällt hålla till godo med en ur arkivet, bland gott sällskap på förra årets träff.

5 kommentarer:

  1. Najs! Själv har jag mest ägnat mig åt att ge bilen en ordentlig lerinpackning genom att smiska smetiga grusvägar den senaste tiden...

    Det är för övrigt tveksamt om jag kan ta mig till Habo på lördag så eventuell Montreux-leverans får ske på annat sätt.

    SvaraRadera
  2. Snygg bil, jag tycker att denna kaross fortfarande är bland det snyggaste PORSCHE gjort nånsin.

    SvaraRadera
  3. Johan: Dessa bilar är till för att användas, så det är rätta takter! Tråkigt om du inte kommer med till Habo, men vi får styra upp ett impact bumper-möte norr om Stockholmstrakten istället...

    Arash: Tack, jag är förstås lite partisk men jag håller med!

    SvaraRadera
  4. Ser trevligt ut! Själv planerar jag att åka till Wärsta på lördag. Tyvärr ser väderprognosen tråkig ut än så länge.

    SvaraRadera
  5. Ja, det verkar inte bli högsommar, men så länge det är uppehåll så är det ju OK. Allt för höga temperaturer är ju inte heller att föredra när man ska gå runt och botanisera, säger den borne optimisten.

    SvaraRadera