torsdag 27 januari 2011

Blocket i backspegeln III: Härmapan

Denna åttioetta lades ut på blocket den 23 juni 2009, av en Citroën- och Mitsubishiåterförsäljare i Norrland. När jag nu i efterhand läser annonsen så slår det mig att bilen är unik, samtidigt som den inte är det. Unik såtillvida att den gått under 10 000 mil (om än med knapp marginal), och inte eftersom bilen är lackad i platinametallic, att den står på fuchsfälgar och inte har vinge. Det känns en smula gjort på något vis, men eftersom min bil är en årsmodell nyare än denna så får jag väl tillstå att om det är någon som apar efter så är det väl jag.

Platinametallic verkar ha varit en populär färg under det tidiga åttiotalet, något som jag redan tidigare har konstaterat. Jag kan förstå varför, det är en färg som framhäver 911:ans former och den kontrasterar fint till de svarta detaljerna. Och så syns ju inte smutsen heller.

Bilder tagna från Blocket. Upphovsrättsinnehavare? Kontakta mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar