onsdag 3 augusti 2011

Opålitlig och obesiktigad

Man skulle kunna tycka att jag, eftersom jag har semester, borde ha obegränsat med tid att blogga men så är som ni säkert upptäckt inte fallet. Nu har jag emellertid fått en lucka mellan bilköp och husrenovering så idag bjuder jag på godbitar ur gatubilden. Ännu en gång är skådeplatsen Arninge, handelsplatsen med den tämligen missvisande sloganen "smidigare shopping".

En vecka innan julafton förra året publicerade jag bilder på en s.k. Solvallamerca tagna utanför ett köpcentrum i Stockholmstrakten och i dag är det dags för mera av samma vara. Då som nu stod objektet i fråga på vanprydande aluminiumfälgar - att folk inte begriper att navkapslar lackade i bilens färg är höjden av raffinerad elegans!

I inlägget från i december hade jag en utläggning om att ägarna till dessa bilar gärna stämplas som ganska dubiösa typer, och i detta fall verkar det befogat. Bilen här är nämligen obesiktigad sedan 1999, trots att den ser ut att kunna klara besiktningen på ett ganska enkelt sätt. På övriga punkter har denna 280SE ganska många rätt; Svensksåld med endast fyra ägare. För tolv år sedan hade den gått 21 000 mil, men det kan ha blivit några till sedan dess. Liksom i fallet med Camryn häromsistens pryds hatthyllan av ett par rejäla lådhögtalare, perfekt till årets upplaga av Träffpunkt 80 som ju har åttiotalstillbehör som tema.

PS. På en av bilderna syns även en del av mig, närmare bestämt lite av mitt långfinger. Jag gillar min iPhone 4 skarpt, men den som bestämde kameralinsens placering borde omplaceras till en avdelning där han/hon inte kan göra så stor skada.

PPS. Jag ser till min stora glädje att besökarantalet nu (med god marginal) passerat 10 000. Detta glädjer mig, inte minst eftersom jag för knappt ett år sedan jublade över 911 besökare! Tack till alla trogna och otrogna läsare!

2 kommentarer:

  1. Jag ogillar starkt att folk åker omkring i obesiktigade bilar men denna person verkar ju ända ha rätt bra ordning på sin bil. Om man nu ska säga något positivt.

    Jag har tyvärr haft fullt upp med semester och inte kommenterat så mycket på sistone men jag läser din blogg troget och med nöje. Kul att besökstalet rör på sig!

    SvaraRadera
  2. Nej, denna bil ägdes nog inte av någon entusiast, men den var som sagt inte helt sönderkörd heller.
    Vad gäller semestertiden så ska man vara ute i solen, inte sitta och uggla framför datorn!

    SvaraRadera