Nu är det hög tid att skörda frukterna av mitt hårda arbete. Och med hårt arbete menar jag förstås "köra omkring i min Porsche och bli fotograferad" och med frukter menar jag förstås biltidning. Eller, för att uttrycka mig något mindre svårbegripligt; numret av Teknikens Värld Klassiska Bilar till vilket min bil fick agera omslagsflicka har äntligen landat i handeln. Till min stora förvåning (och glädje) har man ägnat den hela tre(!) uppslag plus omslaget. Det är inte utan att jag ställer mig frågan om den i dagstidningssammanhang så välkända nyhetstorkan spillt över på de motorinriktade tidskrifterna, när man väljer att ge min gamla elva så stort utrymme.
Att Porsche 911 är något av en vattendelare bland bilintresserade är knappast någon nyhet. Antingen älskar man dem (jfr. James May, Richard Hammond) eller så avskyr man dem (jfr. Jeremy Clarkson). Det intressanta med detta är att det oftast tycks vara skribenter från den första gruppen som testar modellen i fråga, men att den reporter som skrev om min bil inte verkade vara något riktigt 911-fan, vilket på sina ställen i texten lyser igenom. Detta skall dock inte tolkas som någon kritik, utan bara ett kallt konstaterande. Å andra sidan kan jag också kallt konstatera att han körde bilen i sammanlagt fem-tio minuter i högst 40 km/tim (för att få till bra bilder), och att detta är en något för kort tid och något för låg hastighet för att riktigt kunna insupa bilens karaktär.
Naturligtvis har ett par faktafel smugit sig in i artikeln, men det är jag en tillräckligt stor människa för att förlåta. Jag är hur som helst mycket hedrad över publiciteten och hoppas på höga läsarsiffror! Och på tal om det; tidningen finns i handeln nu och kostar dig sextionio kronor.
Att Porsche 911 är något av en vattendelare bland bilintresserade är knappast någon nyhet. Antingen älskar man dem (jfr. James May, Richard Hammond) eller så avskyr man dem (jfr. Jeremy Clarkson). Det intressanta med detta är att det oftast tycks vara skribenter från den första gruppen som testar modellen i fråga, men att den reporter som skrev om min bil inte verkade vara något riktigt 911-fan, vilket på sina ställen i texten lyser igenom. Detta skall dock inte tolkas som någon kritik, utan bara ett kallt konstaterande. Å andra sidan kan jag också kallt konstatera att han körde bilen i sammanlagt fem-tio minuter i högst 40 km/tim (för att få till bra bilder), och att detta är en något för kort tid och något för låg hastighet för att riktigt kunna insupa bilens karaktär.
Naturligtvis har ett par faktafel smugit sig in i artikeln, men det är jag en tillräckligt stor människa för att förlåta. Jag är hur som helst mycket hedrad över publiciteten och hoppas på höga läsarsiffror! Och på tal om det; tidningen finns i handeln nu och kostar dig sextionio kronor.
Kul!
SvaraRadera"Migräninredning" var en rolig kommentar från experten! :D
SvaraRaderaJa, det är en ganska passande beskrivning. Men jag gillar den! Bevis för att även tyska ingenjörer har humor.
SvaraRaderaDet ska bli kul läsning! Och stort grattis till tillökningen - såg det inte förrän idag!
SvaraRaderaTackar! Någon brist på fritidssysselsättningar lär väl knappast råda framöver för min del...
SvaraRaderaGrattis i dubbel bemärkelse
SvaraRaderaKul med ett stort reportage, bilen är ju så kool ...original och kult-inredning
Bengt
Tack för det, i dubbel bemärkelse!
SvaraRaderaFritid? Vad är det?
SvaraRaderaJag har redan glömt.
SvaraRaderaKul, får springa förbi en Press stop eller dylikt och inköpa
SvaraRaderaDet tycker jag!
SvaraRadera