fredag 17 december 2010

En bil, en sliten skinnjacka och en låda smuggelcigaretter

Jag fortsätter att tömma mitt arkiv på dess innehåll av intressanta bilar och presenterar ett fynd som gjordes i mitten av oktober. Jag gillar sättet på vilket denna välanvända Mercedes 280 SE påminner om en väl ingången favorittoffla (fast visa mig den toffla som överlever 39 000 mil).
Tofflan på bilderna är alltså av årsmodell sjuttiofyra, men den kom inte in i det svenska registret förrän 1982.
Fotograferingen associerades med samma typ av vånda som jag upplevde när jag tog bilder av Camaron för några månader sedan. Som bilderna avslöjar är Mercedesen i ett skick som inte avslöjar huruvida det rör sig om ett entusiastfordon eller en lokal smågangsters bruksbil.
Skicket gör dock att bilen på ett bra sätt smälter in i miljön. Det är liksom helt rätt att denna risiga bil med halvkriminellt utseende står parkerad på en grusplan. Dock hade jag gärna sett att den stod på originalhjul. Dessa moderna aluminiumfälgar passar den inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar