onsdag 8 december 2010

Bruksbilen definierad

Som bilgalen spenderar man, som ni säkert vet, en hel del tid på blocket. Inte för att jag nödvändigtvis är på jakt efter något nytt (eller gammalt), utan bara för att inventera utbudet en smula. Min favoritsökning är bilar t.o.m. sjuttiotalet, 10-40 000 kr. Då tror jag mig täcka in de flesta bilar som är finare än skrot, men ändå i det skick att de tål att användas utan dåligt samvete.
Igår, under en av många besök på hemsidan ifråga, hittade jag något mycket intressant. En VW typ 2-televerkare, närmare bestämt en pickup med dubbelhytt, komplett med gammal dekor. Håll med om att såväl bruksfordonen som logotyperna var snyggare förr!
Enligt annonsen kräver den lite jobb, men jag hoppas att den nya ägaren har vett att bevara den läckra patinan. En SERVICEBIL (enligt text på densamma) i finare-än-nyskick går liksom inte ihop i mitt huvud.

För hugade spekulanter: Annonsen. Men agera fort, enligt texten är säljaren villig att exportera till VW-tokiga Storbritannien. Frågan är om britterna förstår vikten av att bevara svensk televerkshistoria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar