söndag 31 oktober 2010

Traderafynd II

P.g.a. en Tysklandsresa följd av en veckas modemstrul har inte bloggen uppdaterats i riktigt samma takt som brukligt är. Ordningen är nu återställd och jag har ett uppdämt lager av inlägg som bara väntar på att publiceras.

Ända sedan jag köpte Porschen har jag irriterat mig på den allt för moderna stereon som sitter monterad. Dessutom är den glapp, varför den ofta stänger av sig när man är ute och kör. Alltså har många timmar spenderats på Blocket och Tradera, på jakt efter något äldre (och även förhoppningsvis bättre). Och häromsistens fick jag napp, och är nu efter en kort budgivning -med mig som enda intressent- ägare till följande tingest. Puritanerna kan dock fortsätta att förfäras med att stereon i fråga; Blaupunkt Montreux RDR49, fortfarande är alltför ny (anno ca. 1988) för att platsa. Och däri har de rätt, men den är fortfarande bättre än den Blaupunkt Kiel som för närvarande sitter i bilen. Dessutom har denna stereo (till skillnad från mer tidsenliga dito) fördelen att vara utrustad med RDS, vilket är ganska tacksamt när man kör längre sträckor. Som vinterpyssel ska nyförvärvet nu rengöras och så småningom även monteras.

1 kommentar:

  1. I Malmö har dom tydligen röda punkter lite här och var. Då är en radio bättre.

    SvaraRadera