onsdag 14 juli 2010

Entreprenadmaskiner och lyteskomik

Jag har ånyo varit på kvällspromenad, och har således ytterligare ett par guldkorn att bjuda på. Eller nå, kanske ett guldkorn och ett fall av lyteskomik.
Guldkornet i fråga fångades på ett bygge. Det rör sig om en skönt insliten kranbil av märket Faun, gissningsvis från sent sextio- eller tidigt sjuttiotal. En arbetarklasshjälte med många års tjänstgöring i ryggen och förhoppningsvis ett antal år kvar till pensionen.
Lyteskomiken då? Jo, den följer här nedan. Jag vet att jag inte borde bli förvånad, och det blir jag kanske inte heller, men OM du nu prompt vill ha en BMW, och OM du nu inte har råd med en av nyare årgång, och OM du nödvändigtvis ska göra den mer personlig med diverse Biltema-tillbehör, och OM du så himla gärna vill ha något ”fyndigt” skrivet i bakrutan, och OM detta fyndiga nu måste vara på engelska, ta mitt råd och kolla upp hur det stavas innan du gör dig själv till ytterligare åtlöje (ty det är faktiskt möjligt att göra sig till det!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar