söndag 4 april 2010

Vårtur och tvätt

Är nu hemma igen, efter ett Västeråsbesök som tvingades avslutas i förtid p.g.a. att karosskillen verkade arbeta i superfart och dessutom behövde garageplatsen för nya projekt. Rostlagningen som den tidigare ägaren så vänligt tillhandahöll bestod av punktsvetsar och spackel, så jag är glad att åtminstone högersidan är åtgärdad nu. Vänstersidan ska också tas om hand, men inte förrän jag har njutit av bilen ett tag.

Bilen är nu förd till sitt nya hem där den fått en välbehövlig tvätt (jämför med bilderna i förra inlägget).

Bilen har fått sträcka ut en smula idag, innan det bar iväg till garagering. Trycket i ryggslutet och ljudsensationen som väntar på rätt sida om 4000 varv per minut tröttnar man inte på, någonsin. Det tar sin lilla tid att värma upp elva liter(!) motorolja, men det är värt att vänta på, tro mig!

Nästa projekt på listan är ett oljebyte, vilket förhoppningsvis kommer kunna bockas av nästa helg.

Jag upptäckte idag att motorluckan är bytt på bilen, den som sitter på nu har tidigare varit röd. Det är roligt med gamla bilar, att man börjar skrapa på ytan och upptäcka små egenheter och annat.
Jag bifogar ett par mobilbilder på den nytvättade skönheten. Den delar nu hem med en Alfa GT Junior, en av världens vackraste bilar (se sista bilden om ni inte tror mig). Det finns helt enkelt tråkigare garage att slå upp portarna till! Att garagegrannarna är ytterligare två nioelvor gör inte direkt saken sämre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar