fredag 6 augusti 2010

Ytterligare en tur

Igår kom jag hem efter att ha hälsat på familjen ute på vischan. Ånyo har Porschen agerat bruksbil, och gjort det med den äran bortsett från i förrgår morse. Då vägrade den helt sonika att starta, och jag hann tänka alla de där tankarna man tänker när ens nyförvärv inte fungerar; "vad är det för mög jag har köpt", "vad kommer det här kosta", "förjävla bra tajming att det skulle braka nu", o.s.v. o.s.v. Dessutom ackompanjerades som alltid dessa tankar av en stark ångestkänsla från magtrakten. Nå, jag svalde min självömkan och påbörjade felsökningen. Jag tyckte mig inte höra bränslepumpen, och strax konstaterades att säkringen var intakt men blecken runt om hade ärgat ganska påtagligt, vilket ökat motståndet såpass mycket att höljet runt sladden var lite svett. Efter en upputsning och lite 5-56 startade så bilen igen och jag var ånyo nöjd med livet.
Nu är emellertid bruks-Saaben kurerad och Porschen har fått återta sin roll som söndagsnöje, precis som det skall vara. Dock blir vilan kortvarig för detta söndagsnöje, då nästa vecka bjuder på semester i Halland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar