lördag 25 september 2010

Nyheter i biltrafiken

Jag var nyligen på blixtvisit i västkustens huvudstad. Där, hemma hos den tidigare omnämnde kusin Chrustjev, kom jag av en slump mig till att bläddra i ett nummer av -och detta är något som inte ofta inträffar- Dagens Industri. Som ni säkert begripit så bryr jag mig inte allt för mycket om nya bilar, men när jag läste följande nyhet så kunde jag helt enkelt inte hålla mig från att ta upp den i detta forum;

Den brittiska minibilstillverkaren Peel har återuppstått och kommer att nytillverka bilen som ännu idag är upptagen i Guinnes rekordbok som världens minsta serietillverkade bil; P50:n.
Med en prislapp på runt 140 000 kr så är den väl inte direkt billig jämfört med en modern småbil men med tanke på det värde ursprungliga P50:or betingar idag (runt miljonen enligt DI) så har du knappt råd att inte köpa en.

Här nedan återfinns ett klassiskt Top Gear-klipp, i vilket Jeremy Clarkson åker P50 till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar