söndag 10 juni 2012

Om levnadsglada raggare och en deprimerande gnällspik

Mittuppslaget i gårdagens DN Stockholm upptogs av ett reportage om den traditionsenliga raggarrundan som sista fredagen varje månad går i centrala stan: 
Några sidor längre fram balanserades detta välskrivna reportage på ett fint sätt upp av följande insändare: 
"Det motorburna buset?" På allvar? Och jag som trodde att det var raggarna som var fast i femtiotalet! Personligen anser jag att om man väljer att bosätta sig mitt i Sveriges största stad så får man finna sig i att dela sitt närområde med andra människor, såväl med liknande intressen som en själv (gnälla på folk, tycka det var bättre förr, skriva ilskna insändare) som andra. Vidare får jag känslan av att herr Lars Anders Karlberg inte nödvändigtvis frågat övriga hyresgäster på Sveavägen 115 om lov innan han skrev under insändaren. Så om du söker medhåll och sympati, herr Karlberg, så får du leta vidare. För mig får du ingetdera av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar